Akce


Sbírku motocyklů a automobilů značek L&K a ŠKODA  nereprezentují pouze exponáty vystavené ve stálých expozicích či depozitáři ŠKODA Muzea. Její součástí je také více než dvacetičlenná flotila vozů, s nimiž se pracovníci muzea pravidelně účastní mnoha motoristických akcí, setkání milovníků automobilové historie a výstav, jako je například Techno-Classica v německém Essenu.

Zástupci mladoboleslavské automobilky ale nechybí ani na známých veteránských rallye a soutěžích doma i v zahraničí. Mezi nejpopulárnější podniky, kde můžete každý rok vidět veterány ŠKODA v akci, patří například Sachsen Classic, Kitzbüheler Alpen Rally, Silvretta Classic, nebo Oldtimer Bohemia Rally.

Naše vozy


Základ automobilové sbírky ŠKODA Muzea se rodil ve druhé polovině 60. let minulého století. Tvořil ho soubor dvou motocyklů L&K, šesti osobních vozů L&K, jednoho hasičského a jednoho závodního vozu. V současnosti sbírka zahrnuje více než 340 položek, převážně osobních vozů ze sériové výroby, ale i závodních speciálů a prototypů, desítky motorů, i čtyři motocykly. Mezi klenoty sbírky pak patří dva nejstarší exponáty, kolo Slavia z roku 1899 a první automobil, Voiturette.

Sbírku samozřejmě netvoří jen auta, ale i množství dalších archiválií, pohárů, plaket, příslušenství, či m​odelů. Automobiloví veteráni jsou průběžně restaurováni jak vlastním oddělením ŠKODA Muzea, tak i s externí pomocí. Vozy, které nejsou součástí stálých expozic v hlavních prostorách muzea, jsou udržovány v optimálních podmínkách ve speciálně vybudovaném depozitáři v budově bývalé slévárny, kde je mimo jiné i veřejnosti přístupné depozitum prototypů.​
L&K motocykleta typ L (1904)
Model pro sportovní jízdu se sníženým rámem u sedadla.
Podmínky pro užití fotografií
Škoda Superb 4000 typ 919 (1940)
Osobní automobil vyráběný v průběhu druhé světové války v letech 1939 – 1941, vyrobeno cca 10 ks (8 kabrioletů a 2 limuzíny).
Podmínky pro užití fotografií
L&K motocykleta typ B (1902)
Vyráběná v letech 1900 – 1903 s jednoválcovým čtyřdobým motorem, vyrobeno 540 ks.
Podmínky pro užití fotografií
Škoda Popular Sport Coupé „Malá dohoda“ (1937)
Úspěšný vůz z mezinárodního závodu „Malou dohodou“ v roce 1937.
Podmínky pro užití fotografií
Škoda 860 (1932)
Luxusní osobní automobil s osmiválcovým motorem a výkonem 60 HP, vyráběn v letech 1929 – 1933 v počtu 49-50 ks.
Podmínky pro užití fotografií
L&K typ MF „hasičský vůz“ (1919)
Expedován jako limuzína, do podoby hasičského vozu byl upraven mimo firmu L&K, typ MF vyráběn v letech 1917 - 1923.
Podmínky pro užití fotografií
Škoda 130 RS typ 735 (1977)
Úspěšný sportovní automobil, vyráběn v letech 1975 – 1980, v automobilce vyrobeno cca 200 ks.
Podmínky pro užití fotografií

Sály


​ŠKODA Muzeum není pouhým automobilovým muzeem. Díky promyšlené koncepci, propracované a realizované do nejmenšího detailu, je také skutečným multifunkčním centrem, vhodným pro konání nejrůznějších firemních, obchodních, společenských, kulturních, i vzdělávacích akcí.

Pro tyto účely se nabízí především velký multifunkční sál, Laurin & Klement Forum, uprostřed muzejní expozice. Díky maximální flexibilitě nabízí prostor o velikosti 930 m² a kapacitě téměř 600 míst možnost konání různých akcí na potřebné úrovni jak pro ŠKODA AUTO, tak i pro externí partnery a zájemce. Díky špičkovým technickým řešením, jako je například hydraulické multifunkční jeviště a hlediště, patří Laurin & Klement Forum k nejmodernějším multifunkčním centrům v Česku.

Muzeum zájemcům nabízí pro konání akcí ještě další tři špičkově vybavené prostory. Sály Hieronimus I (100 m², pro 40 osob), Hieronimus II (215 m², pro 38 osob) a Kolowrat (70 m², pro 26 osob) jsou vhodné pro přednášky, prezentace, promítání, rauty, oslavy, porady, uzavřená jednání, školení, workshopy nebo kurzy. Více o sálech k pronájmu se dozvíte zde.
Kolowrat
Laurin & Klement Fórum
Hieronimus II.
Laurin & Klement Fórum
Laurin & Klement Fórum
Kolowrat
Hieronimus II.